Early Spring「Flavor notes」 Early Spring「Flavor notes」
Show Window
ある香りを嗅ぐと、遠い記憶やその時感じた幸福感などまでもが呼び覚まされる「プルースト効果」と呼ばれる現象があります。これは嗅覚を脳に伝える仕組みによるものだそうです。
その効果を引用し、食材の解説等とはまったく違った視点から生まれる、「香りを想像させる言葉」の詩的な魅力を愉しんでいただくウィンドウを作りました。
酒やチーズ以外にも、チョコレート、コーヒーや紅茶など、フレイバーの違いを楽しむフードには比べて選ぶ楽しみがあります。
香りは、その時々の気分転換にも繋がる効果があると言われます。
日々お気に入りのフレイバーを絶妙な言葉で表現し、脳内をポジティブな刺激で満たしてみたいです。
アートディレクター 佐藤寧子
There’s a phenomenon called the Proust effect, which is when a specific aroma suddenly triggers a distant memory and even the emotions connected with it, such as joy. This is due to the olfactory systems that transmit the sense of smell to the brain.
Alluding to this effect, we created a pair of window displays for you to enjoy the poetic charm of words that invoke aromas, based on an entirely different perspective from that of a simple description of food ingredients.
After all, choosing foods and drinks that allow us to savor differences in their flavors, such as of alcoholic beverages and cheese, as well as chocolate, coffee, tea, and more, is something we all enjoy.
t is said that different aromas, smells and fragrances have the power to change our mood from time to time.
Our intention here is to express the everyday flavors we love using exquisite language, and to flood the brain with positive stimuli.
Yasuko Sato, Art Director
フロア: B2F
開催場所: ショーウィンドウ
開催期間: 2022.12.26-
2022.12.27 UP