Spring 「グミニケーション」 Early Spring: Gumminication
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現代はスマホから個々の関心で情報に触れ、同世代でも興味や考えも多様化しています。
しかし、リアルなコミュニケーションには、何かしらの接点が必要です。
気軽な会話と共感を生むきっかけ作りとして今、グミが若い世代で人気を集めており、グミを一緒に食べたり、交換したりして生まれる交流は「グミニケーション」と呼ばれます。
グミは、カラフルで透明感があり、何よりも、グニャグニャ、プルプルした、他のフードには無い不思議な食感があります。
「あそびごころ」に溢れたアイデアでどんな形にすることも可能なグミは、直感的にその面白さを共有できることから、コミュニケーションツールとしての魅力と可能性を持っているのではないでしょうか。
フードを通したコミュニケーションを創造し続けるアートウィンドウで、「グミとグミの持つ弾力」からのインスピレーションで、若い世代のアクティブなカルチャーを象徴し、個性を表現するクリエーションの対象とも言えるスケートボードとスニーカーをモチーフにグミをコラージュし、「あそびごころ」を直感させる、カラフルで躍動感のある、明るく楽しい空間を表現します。
アートディレクター 佐藤寧子
We live in an age of heterogeneity. With smartphones funneling the world to us in ways tailored to personal preoccupations, our interests and ways of thinking are diversifying, even among people of the same generation.
Real communication, however, requires points of contact.
We need therefore things that help conversation flow and create a sense of fellowship, which is why gummy candy has become popular among young people, as it does just this. Enjoying gummies together and sharing them—socializing in this way has been dubbed gumminication.
Gummies are colorful, translucent, and above all, wonderfully squishy, with a jiggly texture not found in any other food.
Gummy candy can also be formed into practically any shape—all it takes is a touch of whimsical creativity. People instinctively see the fun in this, which is perhaps why this candy has such appeal and potential as a tool for communication.
For this season, our art windows, which continue to pursue communication through food, draw inspiration from gummy candy and their elasticity. Symbolizing the active culture of the younger generation, they present gummy collages featuring a skateboard and a sneaker, which themselves express individuality. The result is a bright, fun, colorful and dynamic space with a sense of whimsy that is immediately palpable.
Yasuko Sato, Art Director
フロア: B2F
開催場所: ショーウィンドウ
開催期間: 2023.04.06- 2023.06.15
終了しました
2023.04.06 UP