GINZA SIX EDITORS
ファッション、ジュエリー&ウォッチ、ライフスタイル、ビューティ、フード…
各ジャンルに精通する個性豊かなエディターたちが、GINZA SIXをぶらぶらと
歩いて見つけた楽しみ方を綴ります。
特別な何かが見つかる場所 A Place to Find Something Special
田中 杏子
GINZA SIX EDITORS Vol.17(Women’s Fashion)
話題のGINZA SIXには、『Numéro TOKYO』でも普段からお世話になっているブランドの多くが、ショップを構えています。そんな中で、今回はテイストの異なる3軒をピックアップさせていただき、ぶらぶらしてきました。
まず、足を向けたのはセレクトショップの「PARIGOT」。以前に丸の内店で行われたスタイリストの祐真朋樹さんとのトークショーに呼んでいただいたことがあって、そのときにも強く感じたのは、流行りのブランドの寄せ集めではない地に足のついた品揃えが、他のセレクトショップとは明らかに一線を画しているということ。なぜか? 「PARIGOT」は広島県尾道からスタートし、福山や広島市内、岡山や松山にもショップを拡大しながら、数年前に満を持して東京に進出されました。そうした着実な歩みの中で、お客様のリアルなニーズと向き合ってきたセレクトだからこそ、欲しいものが必ず見つかるんです。
ちなみにこの日、鮮やかな発色に惹かれて思わず購入したのは、PARIGOTオリジナルのプリーツスカート。試着の末、赤にしようかピンクにしようか散々迷って、結局は後者を購入しましたが、お値段を聞いたところ、それでも13,000円! 2色買いでもお財布への負担はさほどありませんね。
高価格なラグジュアリーブランドでこうしたビビッドなカラーを買うのは少し勇気が必要かもしれませんが、私はブランド名だけにこだわらず、カジュアルな価格帯でファッションを彩ってくれるようなアイテムを取り入れるのが、好きだったりします。
他にも女性の友人や部下へのギフトに喜ばれそうなちょっとしたピアスやイヤリングが2000円台から(私は両耳でも片耳でも楽しめるピアスを購入)、GINZA SIX店特設のデニムコーナーで見つけた「AALTO」のフロントプリーツのデニム(39,000円 以下全て税抜価格)は、私のようなデニム好きがさらに欲しい一本でもあります。
続いて訪れたのは「ebure」。2017年の春に本格スタートしたばかりの新しいブランドで、GINZA SIX店が1号店になりますが、先日初めて展示会に伺ったところ、上質な素材とパターンの秀逸さに驚かされました。
実際に着てみると、ご覧の通り、ベーシックをベースにしながらも大人の女性の身体を美しく、立体的に見せてくれるフォルムのお洋服ばかり。聞けば、デザイナーが女性というのも、頷けます。しかも、こだわりの仕立てに対してプライスが良心的。例えば試着したチェックのジャケットは95,000円、スカートは32,000円。企業努力を感じずにいられません。
店内にさりげなく置かれた写真はインハウスのアート担当者がブランドのイメージに合うものを自ら撮影したものをディスプレイしているそうで、そんなどこか肩の力が抜けた大人のスタンスは、そのまま客層や服作りにも通底しているように思います。
そして、最後に立ち寄ったのは「KENZO」。GINZA SIX店は館のスケール感を活かしたフラッグシップショップで、開業時に行われたオープニングイベントは、NuméroTOKYOとして、コラボレーションをさせてもらいました。
ここではKENZOを象徴するタイガーのモチーフがキラキラと配されたクリスマス限定のカプセルコレクション、子供服(店頭には並んでいませんが、スタッフの方にリクエストすると、奥から出してきてくれます)、キッズサイズのリュック(¥23,000)をチェック。実は10歳になる私の娘もKENZOのタイガー・トレーナーの愛用者。私ももう少し若かったら、トライしたいところですが(笑)。
ちなみに、現在のクリエイティブディレクターのウンベルト・リオンとキャロル・リムの二人が生み出すKENZOは、高田賢三さんのアーカイブや日本への眼差しを引き継ぎながら、今の時代やムードといい関係を築いているように感じます。例えば2017年の9月に行われたパリのファッションウィークでは、ランウェイのショウ会場が、広島の神楽団が演じる八岐大蛇(ヤマタノオロチ)の舞台となり、私たちのみならず世界中のエディターに思わぬFUNを与えてくれました。
なお、今回訪れた3店以外にも、食器やヘア飾り、インテリア小物に至るまで、ファッションからライフスタイルまで、私のハートを掴むブランドが軒を揃えていました。GINZA SIXは、流行も定番も大好きな私のような大人が、改めてワクワクする服やアイテムに出会える場所なのですね。みなさまにもぜひ覗いて見てほしい場所です。
Text:Ako Tanaka Photos:Wataru Fukaya Edit:Yuka Okada
GINZA SIX has been in the spotlight recently. A good number of the brands Numéro TOKYO regularly interacts with operate boutiques here. My wanderings today take me to three of them, each with its own distinct style and sensibility.
My first stop is the mixed-label boutique PARIGOT. Previously, I was invited to a public discussion with stylist Tomoki Sukezane at the Marunouchi PARIGOT. On that occasion, I got the strong sense that the boutique is very grounded—that it doesn’t simply collect trendy brands but draws a clear line between itself and other mixed-label boutiques. That’s because PARIGOT got its start in Onomichi, Hiroshima Prefecture, biding its time, expanding in Fukuyama and Hiroshima and in Okayama and Matsuyama, before venturing into the Tokyo market a few years ago. At a boutique like this, one that’s made steady progress while working to meet the real needs of its customers, you’re almost certain to find something you want.
Incidentally, captivated by the vivid colors, I bought a pleated skirt, an original PARIGOT item. As I tried it on, I went back and forth on the color—red or pink, pink or red—but ultimately chose pink. When I asked for the price, I learned it cost only 13,000 yen! Even buying two wouldn’t set you back all that much.
Perhaps it takes a bit of courage to buy a high-priced luxury brand in such vivid colors. But I don’t go by the brand name alone. I like to include items that accentuate my style in the more casual price range.
Also offered here are earrings and other accessories starting in the 2,000 yen range. They make delightful gifts for your women friends and colleagues. (I bought some earrings that can be worn on one or both ears.) The GINZA SIX boutique has a special denim area, too, where I found pleated-front jeans from AALTO (39,000 yen; all prices given are before tax), another pair denim lovers like me would love to have.
Next, I visit Ebure, a new brand whose full-scale launch was in spring of 2017. The GINZA SIX boutique is its first store. When I visited the brand’s exhibition the first time a few days ago, I was struck by the high-quality materials and the excellence of the patterns.
When I try something on, as you can see, while fundamentally basic, it turns out it fits an adult woman’s body beautifully. The forms have a three-dimensional quality. Almost all the items are like this. When I inquire, I’m told the designer is a woman, which I could certainly have guessed. Moreover, despite the meticulous tailoring, the prices are reasonable. For example, a plaid jacket is 95,000 yen. A skirt is 32,000 yen. You can tell the company is working hard.
The unobtrusive photographs placed here and there inside the boutique were personally taken by the in-house art coordinator to match the brand’s image. I think this mature, toned-down stance is also shared with the brand’s customer profile and its approach to making clothes.
My last stop today is KENZO. Its GINZA SIX store is its flagship, and it makes the most of the large scale of the complex. The opening event was a joint effort with Numéro TOKYO.
I check the limited Christmas season capsule collection, children’s clothing (not displayed, but available in the rear—ask a store staff member) and kids-size backpacks (23,000 yen). All feature a sparkling tiger motif, the symbol of the KENZO brand. My 10-year-old daughter loves KENZO’s tiger trainer. If I were a little younger, I might want to try one, too!
Incidentally, the current KENZO, the product of its two creative directors, Humberto Leon and Carol Lim, inherits the archive of Kenzo Takada and his take on Japan. But I feel like they’re crafting a new relationship with contemporary trends and moods. For example, at Paris Fashion Week this past September, the runway venue became the stage for an Eight-Headed Dragon performance by a Kagura theater group from Hiroshima, providing a little added fun not just for the Japan contingent but also for editors from all over the world.
GINZA SIX is full of brands that capture the heart beyond the three boutiques I visited today. It offers everything from dishware and hair accessories to home décor. For adults like me, who know all the trends and the standards, it’s a place where we can once again experience the excitement of coming across a great find in clothing or something else.
Text:Ako Tanaka Photos:Wataru Fukaya Edit:Yuka Okada
田中 杏子
『Numéro TOKYO』編集長。ファッションスタイリスト。高校卒業後、1985年に単身イタリア・ミラノへ。デザイン学校でデザインやパターンをはじめファッションを学び、現地のスタイリストやファッションエディターのアシスタントを経て、1991年に帰国。『流行通信』『ELLE JAPON』の契約スタイリストを経て、『VOGUE NIPPON(現在のVOGUE JAPAN)』創刊時よりファッションエディターとして参加。2007年に『Numéro TOKYO』創刊。編集長業務以外に、同誌ファッションページのスタイリング、他ブランドのアドバイザーやディレクションなども行う。著書に『AKO’S FASHION BOOK』(ベストセラーズ)。
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