GINZA SIX EDITORS
ファッション、ジュエリー&ウォッチ、ライフスタイル、ビューティ、フード…
各ジャンルに精通する個性豊かなエディターたちが、GINZA SIXをぶらぶらと
歩いて見つけた楽しみ方を綴ります。
男性目線のGINZA SIXビューティクルーズ A GINZA SIX Beauty Foray from the Male Perspective
加藤 智一
GINZA SIX EDITORS Vol.44
銀座に行くたびに、必ず立ち寄るGINZA SIX。ラグジュアリーな空間ながら落ち着いた雰囲気が漂う7Fのグラン・クリュ・カフェで打ち合わせしたり、B1Fでおもたせを購入したりと、フル活用していますが、実は、美容男子やおしゃれ男子にとって、楽しめるスポットも数多く揃っています。
男性でも美容&グルーミング体験ができたり、仕事の合間にスイーツでリフレッシュしたり、女性にビューティギフトを購入したりと、オンオフ問わずに活用できる場所なのです。
まず向かったのは、B1Fのビューティフロアに位置するSHISEIDO。意外と知られていないのが、こちらで受けられる男性向けのグルーミングレッスン。肌タイプに応じたスキンケアの選び方はもちろん、眉毛の描き方や、目の下のクマを隠す方法まで丁寧に教えてくれます。
特に、ビジネスマンにおすすめしたいのが目の下のクマ消し。筆ペンタイプのファンデーション、というべき“コンシーラー”(写真上から:資生堂 シアー アイゾーン コレクター 3,600円、資生堂 ホワイトルーセント オンメーキャップスポッツ コレクティング セラム 4,200円 ※以下全て税抜価格)を使うと、あっという間に目の下のクマが隠れる! 同僚から「今日は疲れてる?」なんて心配される男性ほど活用してほしいアイテムです。
眉毛は“描く”と“ぼかす”がセットになった、資生堂 アイブロースタイリングデュオ(写真下:3,000円)が便利。男性スタッフも2人在籍しているので、ぜひレクチャーを受けてみてください。
続いて訪れたのは、SUQQU。“顔筋マッサージ”で知られているブランドですが、こちらのチーフの吉澤勇気さんは、“予約三か月待ち”というゴッドハンド!
表情を見ただけで、その人の顔筋バランスや表情筋の状態がわかってしまうという審美眼の持ち主でもあるため、今回訪れた時も「季節の変わり目で、なんだか顔がむくむ…」という症状を目視でピタリ確認(笑)。むくみを解消する手技を教えていただきました。
肌に余計な摩擦がかからない、スック マスキュレイト マッサージ&マスク クリーム(200g/10,000円)は必須です!
ビューティフロアを楽しんだ後は、2Fに移動。友人へのビューティギフトを購入するために、ジョー マローン ロンドンへ。店頭から店に入り、正面奥にディスプレイされていたのは、希少茶をイメージしたレア ティー コレクション。
肌に寄り添うような、繊細でなめらかな香りはうっとりするほど上質。私はこちらのコレクションではシルバー ニードル ティ コロンを愛用していますが、かすかなフローラルに、セージやムスクが加わった香りは、透明感と色気のバランスが絶妙で素敵です。
そんなフレッシュな香りを楽しみつつ、女性の友人へのギフトとして選んだのは、ガラスのデカンタにはいった、ライム バジル&マンダリンのバスオイル(200ml/12,000円)。バスルームいっぱいにシトラスやグリーン、マンダリンのみずみずしさが広がる芳醇さで、思わず深呼吸したくなる香りです。ホテルスパを楽しんでいるような気分になれます。
こちらにジョー マローン ロンドンが提唱する、特別な日に限らずとも“さりげないギフト”を、との気持ちが込められた“Just Because”のラッピングを施してもらいます。ラッピングを待っている間は、商品を知り尽くしたスタッフによるハンド&アームマッサージもおすすめ(無料)。ボディ&ハンドウォッシュを使って腕や手を洗った後、ボディクレームでマッサージ。さらにコロンで香り付けをする3ステップは、ラグジュアリーなフレグランスブランドならではの至福の体験です。
さらにおもたせが揃うB2Fのフードフロアでは、パリ発のフレーバードティーショップ、ベッジュマン&バートンへぶらり。紅茶好きな友人へのギフトとして、シーズン限定の茶葉を探しに。
夏にぴったりの茶葉として、中国緑茶と柑橘系を組み合わせた、さっぱりとした口当たりのプーチキンヴェール(70g/1,900円)を購入。自分用にはアールグレイ フィネストを。もともと、紅茶のなかではアールグレイが最も好み。普段からいくつかの紅茶ブランドをロンドンからECサイトで直接購入しているほど愛飲していますが、こちらにはホワイトチップという新芽がブレンドされているため、香りと風味が華やか! さすが“アールグレイの王様”という名を冠しているだけあるフレーバーです。鉄瓶のティーポットで楽しみたいと思います。
そして、ビューティクルーズの最後にオーダーしたのが、人気No.1のフレーバードティー、エデンローズを用いたソフトクリーム、エデンローズ ソフトクリーム(463円)!
ひとくち含むと、バニラやベルガモット、ラベンダーの香りが鼻をくすぐる、至福のひと時に…その高揚感に包まれたまま、今回のビューティクルーズは完了。友人へのギフトを手に、人で賑わう目抜き通りへと向かいます!
Text:Tomoichi Kato Photos:Hidehiro Yamada Edit:Yuka Okada
I stop by GINZA SIX any time I happen to be in Ginza. I’ll have a lunch meeting at GRAND CRU CAFÉ GINZA, which offers a luxurious, relaxing atmosphere, or purchase a gift on the first belowground floor. I make the most of what it offers. For men interested in beauty and style, GINZA SIX offers many, many spots to enjoy.
GINZA SIX is useful for men, too, both on the job or off. It offers beauty and grooming experiences, refreshment with something sweet during downtime at work, and a place to purchase a beauty gift for a woman.
I head first to Shiseido on the Beauty Floor, the first belowground floor. It’s not widely known, but they offer grooming lessons here for men. The instructor gives detailed step-by-step lessons on how to select the right skin care products for your skin type, how to draw eyebrows, and even how to hide the circles under your eyes.
Speaking of which—for business men, I’d like to recommend a product for erasing those circles under your eyes. Concealer, a type of foundation applied with a pen, lets you instantly eliminate these blemishes (In the photo below, the top item: Sheer Eye Zone Corrector 3,600 yen; the middle item: White Lucent OnMakeup Spot Correcting Serum 4,200 yen; *all prices listed before tax). Do your colleagues express concern about you? Are they always asking if you’re tired? If you’re a man in this situation, I can recommend concealer as a great solution.
Eyebrow Styling Duo (the bottom item: 3,000 yen), a set for drawing and shading your eyebrows, is convenient. There are two male staff members at the Shiseido here. I recommend learning from them.
I next go to SUQQU, a brand known for its facial muscle massage. The skills of Yuuki Yoshizawa, the boutique’s lead masseur, are such that making an appointment means putting your name on a three-month waiting list!
He also has a great eye for beauty and knows, simply by eyeing your expressions, the state of balance of your facial and mimetic muscles. On my visit today, he takes a look and diagnoses the symptoms. “Your face gets a little puffy, doesn’t it, when the seasons change…?” Much to my initial chagrin and eventual amusement, he’s right on the money. He tells me about a technique for eliminating puffiness.
The SUQQU Musculate Massage & Mask Cream (200 g, 10,000 yen), which causes no excessive skin friction, is an essential.
After enjoying my time on the Beauty Floor, I move to the second floor. I head to Jo Malone London to buy a beauty gift for a friend. As you enter at the front of the space, you’ll see the Rare Teas collection, inspired by rare teas, displayed on the wall in the back.
The smooth, delicate fragrance seems to hover just above the skin, casting an enchanting spell of refinement. I love the collection’s Silver Needle Tea Cologne and use it regularly. The fragrance combines sage and musk with a faint floral aroma for an exquisite balance of clarity and seductiveness. It’s wonderful.
While enjoying this fresh aroma, as a gift for my female friend, I choose the Lime Basil & Mandarin Bath Oil (200 ml, 12,000 yen), bottled in a glass decanter. The fresh citrusy, herbal, and mandarin aromas fill your bathroom with a rich fragrance that inspires one to take deep spontaneous breaths, and the scents transport you to a hotel spa setting.
I have the product wrapped as a “Just Because” gift. It’s an idea from Jo Malone London, to give gifts for no particular reason, not just on special occasions. While I’m waiting for the gift to be wrapped, I receive a free hand and arm massage from a staff member, who also knows all about the boutique’s products. It’s something I can heartily recommend. My arms and hands are laved in the Body & Hand Wash. This is followed by a massage with the Body Crème. The third step involves applying a fragrance via cologne. It’s the ultimate experience for a luxury fragrance brand.
On the Food Floor on the second belowground floor, which offers many gift options, I wander to Betjeman & Barton, a flavored tea shop from Paris. I’m looking for a limited-edition seasonal tea to give as a gift to a friend who loves black tea.
I buy the perfect tea for summer: the refreshingly smooth Pouchkine Vert (70 g, 1,900 yen), which combines Chinese green tea and citrus flavors. For myself, I go with Earl Grey Finest. Of the black teas, I most like Earl Grey. I like drinking it so much, I often buy a number of tea brands online direct from London. But Earl Grey Finest is blended with white tips—new buds—and the aroma and flavor are brilliant. It’s a flavor that’s earned the sobriquet “King of Earl Grey.” I can hardly wait to brew it in my iron kettle.
The last thing I order on this beauty outing is an ice cream cone (463 yen) made with the store’s most popular flavored tea, Eden Rose.
I take a bite. The vanilla, bergamot, and lavender flavors delight the nose. It’s a blissful moment. The excitement stays with me as today’s beauty hunt comes to an end. With the gift for my friend in hand, I head into the hustle-and-bustle of the main street.
Text:Tomoichi Kato Photos:Hidehiro Yamada Edit:Yuka Okada
加藤 智一
美容ジャーナリスト。1973年東京都生まれ。ハースト婦人画報社『25ans』編集部をはじめ、多くの女性誌の美容担当を経て独立。現在は、女性誌・男性誌のほか、さまざまな媒体で執筆。著書に、「思わず触りたくなる美肌をつくる身だしなみメイク」や「お洒落以前の身だしなみの常識」(ともに講談社)がある。
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