GINZA SIX EDITORS
ファッション、ジュエリー&ウォッチ、ライフスタイル、ビューティ、フード…
各ジャンルに精通する個性豊かなエディターたちが、GINZA SIXをぶらぶらと
歩いて見つけた楽しみ方を綴ります。
大人だから似合う、自分だけの可愛いものを見つけたい I’m a Grownup, So I’d Like to Find Something Cute That Suits Me
小泉 恵里
GINZA SIX EDITORS Vol.56
仕事を始めた20代の頃、私は可愛いものやエレガントなテイストが苦手でした。きっと随分とひねくれていたんでしょう。ファッションの流れに乗って90年代ミニマリズムの真っ黒ずくめ、目がいいのにわざと黒縁伊達メガネ。とんがり可愛くないモード系20代の頃はコンサバエレガンスの聖地“銀座”に立ち寄ることは、まずありませんでした(
可愛い系コンプレックスを克服した30代からは急にエレガントモードに路線変更、すると急に“銀座”という響きに本物を感じ、銀座に店がある!というだけでワクワクするようになりました。40代に入った今は可愛い系にグッと惹かれている始末。年をとったからこそ、可愛いものや遊び感があるファッションを選んでも程よい塩梅になるのでしょうか。チョイスを間違えたら悲惨なので注意ですが。
遅ればせながら可愛いものに目覚めた私にとって、GINZA SIXは最強の場所。どんなにポップでキュートに見えても、ただ甘いだけじゃない。そう、ここは銀座。大人だからこそ買える本物が集まる街。年を重ねてこそ似合う遊び心いっぱいのモノが溢れているのです。これはもう、大人買いのチャンスです。
可愛らしさを追求する前に、今一番に欲しいのは香りモノということでまずは「ルラボ」へ。ルラボは2006年にNYで誕生したフレグランスブランド。厳選された原料にこだわり、調香師がイメージする香りを予算の上限を定めずとことん追求した香りは、その奥深さとオシャレ度で群を抜いています。GINZA SIX店はみゆき通り側からしか入店が出来ない独立したショップでヴィンテージシックな内装もかっこいい! 各都市の限定パフュームを含む10数種類のパフュームとキャンドル、ボディ&ヘアケアアイテムなどをラインナップしています。
湿気の多い季節、部屋の匂いが気になる私は「ルームフレグランスを探している」と相談。ルームスプレーもありましたが、常にほのかな香りを漂わせておきたい派の私にはキャンドルが最適だとのこと。スタッフの方が丁寧な説明とともに理想の香りを探すお手伝いをしてくれます。「これはスパイシーで力強い香りです」「うわ〜カレーを食べてるみたい」、「これはイチヂクをそのまま齧ったような感じですよ」「ホント!」と香りを嗅ぎながらのお喋りは尽きません。男性スタッフの方はご自宅ではお風呂に沢山のキャンドル、スツールの上にキャンドルなどインテリアとしても活用されているようで、こなれ感のある香り使いをぜひ真似したいなと思いました。
私が気に入ったキャンドルはSANTAL26(10,000円 ※以下全て税抜価格)。古きよき時代のアメリカ西部のスピリッツにインスパイアされた香りで、森林浴的な安らぎもありつつ強い存在感も。サンダルウッドを中心にパピルス・シダーウッド・カルダモン・アイリスなどを調香してなんともバランスのいい都会感! NYの多くのホテルに採用されているのも頷けます。もちろん即買いしましたよ。ラベルには好きな文字を印字するサービスがあるとのことで、私の名前“ERI”と入れてもらいました。イニシャル入りって気恥ずかしくて手が出なかったけど、やっぱり嬉しいな。かわいいし…。自分だけのモノになった! と気分も上がります。
理想のルームキャンドルを手に入れた後は、「アニヤ・ハインドマーチ」へ。英国らしいユーモアと、ポップな遊び心がたっぷり詰まったアニヤのバッグは昔から大好き! 以前はシンプルなレザートートを愛用していましたが、久しぶりにショップに行ってみたら可愛いものだらけで目移りしました。
いいな〜と思ったのは、バッグを飾るアクセサリー類の豊富さ。レザーの目玉焼きや、ファーのギョロ目などキュートなチャームがたくさん。例えば上写真のように、ウインク・フェイスのコインケース「Wink Coin Purse」(30,000円)をシンプルなバッグ「Mini Build a Bag Base」(90,000円)に付けて、ハンドルを黄色いファー「Shearling Handle」(47,000円)に替えたらとっても可愛い。バッグにレザーのステッカーシール(7,000円〜)をペタペタ貼り付けるアイデアも大好きです。
上質なバッグを真面目に持つより、ポップなアクセサリーで大胆にハズしてみるのが断然カッコイイ。携帯のアクセサリーも大きくてカラフルなものばかりで、見ていると元気が出て来ます。まあ、アクセサリーのお値段も張るので大人の余裕って言うんですかねえ、どんどん重ね付けしたい感じです。アニヤ・ハインドマーチのバッグは軽くて斜めがけになるストラップも付属していたり、中の仕切りが豊富だったり、使い勝手がいいのもポイントです。
話は変わりますが、私は昔から、星マークが大好きです。手紙にもメールにもインスタ投稿にも、よく☆を使います。モダンにも、シャープにも、ロックにもキュートにもなる星は子供にも大人にも似合うんですよね。そんな☆でお馴染みのコンバーストウキョウは若い子を中心に人気ですが、コンバースオールスターを普段から週2で履いている私にとっては定番のブランド。
ロゴTやダメージデニムなどの超カジュアルが似合わなくなってきた私ですが、ポップな小物にはついつい手が伸びます。特に☆柄のiphoneケース(¥5,800)はキラキラのラメフレークが透明ケースの中で動いて可愛い。流れるラメをずっと眺めてしまう。ちょっとチープなテイストが今っぽいし、これは買いですね。
気になりつつも手が出なかったキャップも、コーデュロイ(¥6,800)ならいけるかも。人気レディスブランドCLANEとコラボしたウールキャップ(¥8,000)も大人っぽくてこなしやすいですね。苦手なトレーナーのおしゃれな着こなし方も教えてもらいました。次は小物だけではなく、ウェアにも挑戦してみたいな。
最後はアメリカのレストラン業界をリードするミシュランシェフのお店「72°ジューサリー + カフェ バイ デイビィッドマイヤーズ」でランチ。開放感あるモダンな店内で、カリフォルニアらしい料理が楽しめます。フェイマスDavidフィッシュバーガー(1,180円)は、サクサクに揚げた肉厚の白身魚にピリ辛の特製タルタルが絡んで美味。肉より魚派の私には嬉しいバーガーです。オープンサンド(ベーコン・オニオン・トマト ¥1,400)も楽しめますよ。
有機、特別栽培、 自然栽培など自然に近い素材を中心に独自の基準で厳選して使用したスーパーフードのスムージーは疲れた身体に染み入ります。このお店、テーブルが大きくて席と席との間隔もゆったりしているので資料を広げての打ち合わせにぴったり。スムージーを飲みながらなら、いいアイデアも浮かびそうだし。
また近いウチにGINZA SIXをブラブラして可愛いもの探しをしたいな、女友達と一緒に。
Text:Eri Koizumi Photos:Mariko Mibu Edit:Yuka Okada
When I first started working in my 20s, I didn’t have interest in either cute items or elegant items. I preferred to be devious in those days. Swept up in the vagaries of fashion, I went for the minimalist look in the 90s, wearing all black and glasses though there was nothing wrong with my vision. In my 20s, I avoided cute things and hardly ever visited Ginza, which I considered the bastion of conservative elegance, unless it was for work. In my 30s, I got over my resistance to cuteness and switched course to elegant mode. And then the idea of Ginza as the home of genuine articles suddenly began to resonate with me. I’d start to get excited just thinking this or that brand had a store in Ginza. I’m in my 40s now. I’ve fallen completely in love with cute styles. I wonder if it’s my age that’s made cute items and playful fashion look not too excessively cute and playful on me, though I still have to choose carefully to avoid tragic errors.
So, for me, someone who’s experienced a late awakening to cuteness, GINZA SIX is hard to beat. No matter how pop or cute something looks, it’s naïve to think that’s all there is to it. After all, this is Ginza. It’s where grownups can go to buy genuine articles. It’s overflowing with playful articles that look better on you the older you get. It gives grownups fantastic shopping opportunities.
Before embarking on my hunt for cuteness, I first head to LE LABO, since what I want more than anything else right now is something fragrant. LE LABO is a fragrance brand launched in 2006 in New York City. The brand emphasizes its careful selection of ingredients. The fragrance designers seek to produce the exact scent they’re looking for, no expense spared. This means their fragrances are second to none in depth and style. Based on the vintage chic look, the LE LABO store’s interior is really cool. The store itself is set apart from the rest of GINZA SIX; to enter, you have to go to the Miyuki Street side. The store offers more than 10 types of perfume, including scents available only in the city in which the store is located. Also offered are products like candles and body and hair care items.
I don’t like how rooms start to smell during the humid season, so I tell the staff I’m looking for a room fragrance. They have some room sprays, but I’m the type of person who prefers a mild scent in the room at all times. That, apparently, makes candles ideal, the staff recommends. He gives me detailed explanations and helps me look for the perfect fragrance. He keeps chatting as I sniff the scented candles, saying things like, “This is a spicy, powerful fragrance,” to which I say, “Wow, I feel like I’m eating curry,” and “This makes you feel as though you’re biting a fig,” to which I respond with, “Wow, you’re right!” Apparently, he himself sets out plenty of candles in his home: candles in the bathroom, candles on stools, and so forth. I feel I want to emulate this natural, effortless approach to using candles.
My favorite candle is the SANTAL26 (10,000 yen; all prices listed before tax). This scent’s inspired by the spirit of the good old days of the American West. While it generates a relaxing atmosphere—the feeling that you’re immersed in a forest—it also has a powerful presence. A balance between the predominant sandalwood scent and the other fragrances, including papyrus, cedar wood, cardamom, and irises, creates a nice urban feel. It’s easy to see why this scent is used in so many New York hotels. Obviously, I make my decision to buy immediately. They also include a service where they print the letters you choose on the label. I opt for my name: ERI. I’m too embarrassed to go for my initials, but this is a great little service. The label looks cute, too… It’s now a personalized item for me only, and this lifts my mood!
After picking up the perfect room candle, I head to Anya Hindmarch. I’ve loved Anya’s bags for a long time. They combine a characteristic British sense of humor with a pop playfulness. I used to have a simple leather tote bag, but I haven’t been to one of the stores for quite a while. I’m overcome by all the cute items on display.
The variety of accessories for decorating bags currently on sale is especially noteworthy. The multitude of items with devastating appeal include a leather fried egg and bulging eyes made of fur. If, for example, you attach the Wink Coin Purse (30,000 yen) shown in the photo above to a simple bag like the Mini Build a Bag Base (90,000 yen) and switch the handle over to the yellow fur Shearling Handle (47,000 yen), the result looks super cute. I also love the idea of sticking leather stickers (from 7,000 yen) on the bag.
Rather than taking the serious approach and carrying an elegant bag unadorned, it’s far cooler to be bold and casualize it with pop accessories. The mobile phone accessories are all large and colorful, too. Just looking at them gives you energy. The prices for the accessories are steep, but my position is that we, as adults, are free to spend our money on whatever we like. I’m almost driven by impulse to attach these accessories on top of one another. Anya Hindmarch bags are light and come with a shoulder strap and have lots of partitions inside. So their ease of use is part of the appeal.
Forgive me for changing the subject, but I’ve always loved star symbols. I use the ☆ symbol all the time in letters, emails, and in Instagram posts. Stars suit both children and grownups: they can be modern, sharp, rock-and-roll, or cute. Converse Tokyo, famous for its ☆ symbol, is popular among young people, but it’s also one of my standard brands. I wear Converse All Stars around twice a week.
Ultra-casual clothes like logo tees and damaged denim no longer suit me, but I still go for pop accessories. These star-patterned iPhone cases (5,800 yen) are cute, with glitter flakes in motion inside the transparent case. I keep watching the glitter as it floats around inside. Since slightly cheap-chic items are in vogue right now, this a must-buy.
I like the idea of caps, but haven’t plucked up the courage to get one until now. If it’s corduroy (6,800 yen), maybe I will. The wool caps (8,000 yen), produced in collaboration with popular ladieswear brand CLANE, also have a grownup look. I’d find them easy to wear. The store staff also explains how to wear sweatshirts, which I’m not normally wild about, in a stylish way. For my next move, I’d like to go beyond accessories and experiment with wearing the clothing.
My final stop is for lunch at the 72 Degrees Juicery + Café by David Myers, a Michelin-starred chef who’s a leading restaurateur in the U.S. The café has an open, modern interior, where you can savor Californian-style food. The delicious Famous David Fish Burger (1,180 yen) contains a thick and crispy slice of deep-fried white fish garnished with an original spicy tartar sauce. It’s a great burger for someone like me, who prefers fish to meat. You can also enjoy an open sandwich (bacon, onion, and tomato; 1,400 yen).
And the superfood smoothies, made from ingredients carefully selected based on proprietary standards, course through your tired veins just as superfood. They’re as close to all natural as possible: organic, specially cultivated, or wild. The large tables here offer plenty of space between the seats, so it’s a great place for meetings where you need to spread materials out in front of you. You’re likely to have some good ideas come to mind as you sip a smoothie.
I find myself looking forward to visiting GINZA SIX once again soon with a girlfriend to stroll around and look for cute things.
Text: Eri Koizumi Photos: Mariko Mibu Edit: Yuka Okada
小泉 恵里
「流行通信」「WWD JAPAN」「GQ JAPAN」などの編集者を経て独立。フリーランスのエディターとしてファッション分野を中心に取材、執筆、コンサルティングなどをしている。趣味は街歩きと食べ歩き。食べログマガジンでコラム「おしゃれフードトレンドを追え!」を隔週連載中です。
Instagram GINZASIX_OFFICIALにて配信中