GINZA SIX EDITORS
ファッション、ジュエリー&ウォッチ、ライフスタイル、ビューティ、フード…
各ジャンルに精通する個性豊かなエディターたちが、GINZA SIXをぶらぶらと
歩いて見つけた楽しみ方を綴ります。
心も体もよろこぶ大人の甘やかし体験 Indulging an Adult Body and Mind
梅田 美佐子
GINZA SIX EDITORS Vol.96
私が編集長を務めている「& ROSY(アンドロージー)」という雑誌は、大人に向けた美容誌なんです。今の自分自身に向けた美しさや洗練された佇まいを大切にする人に向けて誌面を作っているので、銀座の素敵なお店に集う人々のメイクやファッション、小物使いをチェックするのは、仕事に大いに役立ちます。
とはいえ、のんびり“銀ぶら”するほどの時間を確保するのは難しいので、コスメの発表会へ出席するついでに街を歩いて、気になっているスポットをチェック。特にGINZA SIXへはよく足を運びます。B1Fのビューティフロアが充実していて、見応えがあるんですよね。どんなブランドが人気なのか、お客様が美容部員さんにどんなメイクをしてもらっているのかチェックしているので、不審者だと思われているかもしれません(笑)。
調査を終えたら、ちょっと休憩。GINZA SIXは誌面作りのインスピレーションを与えてくれると同時に、疲れた自分を甘やかしてくれる素敵なショップがあるところも、大好きなんです。今回は、そんな私の“甘やかしスポット”をご紹介します。
まずはB1Fビューティフロアにある「ロクシタン アトリエ・ド・プロヴァンス」。南仏プロヴァンスのアトリエをイメージした店内は、広々ゆったりした造り。コスメショップだけでなく、カフェまで併設しているんですよ。
ショップに入ってすぐ目についたのは、カラフルなボトルの「86 CHAMPS COLLECTION(キャトルヴァンシス コレクション)」。こちらはフランスのパティスリーブティック「ピエール・エルメ・パリ」とのコラボレーション。ロクシタンの創設者オリビエ・ボーサンとパティシエのピエール・エルメ氏は、とても親交が深いのだとか。そう言われてみれば、フレグランスの色もマカロンみたいで素敵ですね。
全6種類ある香調の中でも、一番人気は「ラズベリー マッチャグリーン ティー」(90mL 15,000円 ※以下全て税抜価格)。特に外国からの観光客が買い求めに来るのだそう。濃い抹茶の香りにベリーの甘酸っぱさがブレンドされ、独特な世界に引き込まれます。私のお気に入りは、ブランドを象徴する花が香る「マンダリン イモーテル」(90mL 15,000円)。フレッシュなシトラスと爽やかなイモーテルの香りでリフレッシュできます。
友人へのギフトを買ったのなら、ぜひロクシタンカラーのファブリックでラッピングしてもらいましょう。リボンに名前をプリントすることもできます。もらった布やイモーテルのドライフラワーをテーブルに飾ったりして、プレゼントを受け取った人が二度楽しめる仕組み。エシカルだし、粋な思いやりですね。
お買い物をしたあとは、ハンドトリートメントでうっとり。お店が混雑しているときはお断りとなってしまう可能性があるのですが、基本的にコスメを購入すれば、無料で受けられる嬉しいサービスです。ハンドクリームやボディミルクの香りを楽しみながらほぐしてもらうと、仕事の疲れがスーッと引いていくのを感じます。
お次はカフェブースへ。まずはオリビエ・ボーサン氏が手がける「フレーバーエキストラ バージンオリーブオイル」をチェック。「マンダリン」(100mL 1,700円)や「バジル」(100mL 1,500円)など、料理の幅が広がりそうなラインナップです。
カフェメニューの中では、断然パフェがおすすめ。GINZA SIXにはパフェを食べられるお店が多々あって、どれも美味しいですが、中でもここはとっておき。季節のフルーツを使った、フレッシュパフェが味わえるし、空間を贅沢に使っているからリラックスできるんです。
今回オーダーしたのは、「ストロベリーローズパフェ」(1,000円)。イチゴペーストをそのまま凍らせたようなアイスと甘美なローズのアイス、クリスピーな食感が楽しいビスケットに、たっぷり生のイチゴがトッピングされています。ロクシタンのカフェは日本発祥で、そこから世界のロクシタンへ広まっていったのだとか。世界が羨むのも納得の美味しさです。
次に紹介するのは、“甘やかし”にぴったりB2F「キャンディアートミュージアム by PAPABUBBLE(パパブブレ)」です。スペインのバルセロナから始まって、今では世界中30以上の都市にお店を出しているパパブブレですが、キャンディでできたアート作品を展示しているのは、唯一ここだけ。アートをテーマに作られたショップで、GINZA SIXらしいコンセプトですよね。
今日展示されていたのは、彫刻を手がけるアーティスト、野原邦彦さんの作品「キャンディープール」。リボンをつけてサングラスをかけた女の子(?)のオブジェなんですけど、リボンはロリポップ、髪の毛はグミやキャンディ。サングラスはマシュマロやグミのつまったお菓子でできているんです!
子供の頃夢見たお菓子の家が、芸術になるとこういうカタチに…。しかもこの作品、購入することができます。お値段は、180,000円。買って帰ったら編集部のみんなが狂喜乱舞するかしら、としばし考え込んでしまいました。
もちろんアート作品でなくても、お土産にできるキャンディがいっぱい。試食させてもらった「グミキャンディ」(9個 1,019円)は、色によってイチゴやオレンジなどみずみずしい果実のフレーバーが口いっぱいに広がります。
人気No.1の「ロッキーロード」(1個 797円)は、ラムレーズン風味のチョコレートに、クッキーやマシュマロが入ったボリューム満点のひと品。カロリーが気になる方は、友達とシェアしましょう(笑)。
ここまででも十分甘やかされた感がありますが、もうひとつ、大人の甘やかしスポットとして外せないお店があります。それは、6Fにある「Ironbark Grill & Bar(アイアンバーク グリルアンドバー)」。牧草だけを食べて育ったグラスフェッドビーフや子羊など、オーストラリアの素材に和のテイストを加えた独創的な料理を楽しめるモダン・オーストラリア料理の店で、あちらのシャンパンやワインを約200本もそろえたワインセラーは、圧巻です。
店内入り口は、おしゃれなバーカウンター。さらに進むとゆったりしたソファや居心地のよいチェアが並ぶ、リュクスなムードのラウンジに。さらに奥は、スタイリッシュな雰囲気のレストラン。趣きの異なる3つのエリアがあるから、ちょっと飲みたいときからきちんとした会食まで、様々なシーンに使えます。GINZA SIXでも、窓が2面あるレストランは希少。銀座の夜景を、心ゆくまで楽しめますよ。
遅い時間の発表会へ出席したあとは、「軽くご飯にしましょう」なんて言って、このラウンジでおしゃべりすることも。
辛口のシャンパンに合わせるなら、フレッシュオイスター(1個 600円~)。レモンを絞っていただくシンプルバージョンは必須。さらに甘酒クリームとキャビアをのせた甘くてクリーミィなオイスターは、このお店ならではの味わい。忘れられなくなる美味しさなので、ぜひ試してください。
お店のスタッフさんは洗練されたプロフェッショナルでありながら、フレンドリー。食の好みを伝えると、それにマッチする料理を次々に薦めてくれます。
オイスターがあまりに美味しいので、思わず2杯目をオーダーしちゃいました。料理が素晴らしいのとソファがあまりに居心地よいのとで、つい長居してしまう(笑)。でも最近出した「& ROSY」4月号について、ライターさんや他誌エディターさんの意見もたっぷり聞けたから、よい収穫でした。
GINZA SIXで思う存分自分を甘やかすといつも、次の仕事への意欲が湧くんですよね。次また遊びに来るのを楽しみに、前向きな気持ちで仕事に励める。GINZA SIXは、私にとってのパワーステーションなんだと思います。
Text: Misako Umeda / Yumiko Kazama Photos: Mari Yoshioka Edit: Yuka Okada(81)
I’m the editor-in-chief of the beauty magazine & ROSY, a publication geared towards adults. Our content tends to target people who prefer more sophisticated looks or loftier aesthetic standards—people who always focus on what works well for them. That means an important part of my job is observing the makeup, fashion, and accessories of the people wandering around the wonderful boutiques of Ginza.
Having said this, in reality, it’s hard to find the time for leisurely strolls around Ginza. I end up just walking down the streets on my way to a cosmetics show, checking out spots along the way. I often go to GINZA SIX. The extensive Beauty Floor on the first belowground floor is well worth anyone’s time. I look to see what brands are popular, how the customers at the counters have beauty advisors do their makeup. For all I know, people may regard me as a suspicious character!
When I’m done with these investigations, I take little breaks. GINZA SIX gives me inspiration for my magazine. At the same time, I love all the great stores I find here for indulging my tired self. Today, I’ll introduce some spots where we adults can indulge a little.
First up is L’Occitane Atelier de Provence on the Beauty Floor, the first belowground floor. Both a cosmetics boutique and a café, this spacious store is designed to resemble an atelier in the Provence region of southern France.
On entering the shop, I immediately notice the colorful bottles of the 86 Champs Collection, a collaboration with Pierre Hermé Paris, a French pastry boutique. L’Occitane founder Olivier Baussan and pâtissier Pierre Hermé are close friends, I’m told. Speaking of which, it’s nice how the colors of the fragrances recall a palette of macarons.
Of the six fragrances, the most popular is Raspberry & Matcha Green Tea (90 ml, 15,000 yen; all prices listed before tax). This, I’m told, is especially popular among customers visiting Japan from abroad. The rich matcha aroma blends with the pleasant tartness of the berry to create a unique fragrance sphere. I’m a fan of the Mandarin & Immortelle (90 ml, 15,000 yen), with its fragrance of the flowers that symbolize the brand. The fresh citrus and invigorating immortelle make for a bracing blend.
If I were buying this as a gift for a friend, I would definitely have it wrapped in fabric in one of the L’Occitane colors. You can also have your friend’s name printed on the ribbon. The person receiving the gift gets the added delight of the fabric and dry immortelle flowers, which could then be displayed on a table. It’s an ethical, conscientious, and stylish touch.
After making my purchase, I’m spellbound by the hand treatment. It’s not always offered when the store is crowded, but this wonderful service is otherwise available at no cost when you buy a cosmetic product. I feel tension dissipate as I take in the aromas of the hand cream or body milk. I feel my work-induced burdens and fatigue lift and fade.
Next, I cross to the café booth. Here, I begin by checking out the Flavored Extra Virgin Olive Oil developed by Olivier Baussan. With Mandarin (100 ml, 1,700 yen), Basil (100 ml, 1,500 yen), and more, the lineup will expand anyone’s culinary horizons.
From the café menu, I firmly recommend the parfait. GINZA SIX offers many places to enjoy parfaits, all delicious, but this is my absolute favorite. You get both a fresh parfait with seasonal fruit and the opportunity to relax in a spacious atmosphere.
This time, I order the Strawberry Rose Parfait (1,000 yen). It features strawberry ice cream, like strawberry paste that’s been frozen, pleasantly sweet rose ice cream, and crispy biscuits, topped with fresh strawberries. L’Occitane’s cafés actually got their start in Japan before expanding around the world. It’s easy to see why something this delicious would be the envy of the world.
Now I’ll tell you about the Gallery of Sweets Art by Papabubble, on the second belowground floor, another ideal place to indulge yourself. Launched in Barcelona, Papabubble now operates stores in more than 30 cities around the world. Still, this is the only location that displays artwork made from candy. A store with art as its theme—very much in the spirit of GINZA SIX.
On display today is Candy Pool, a work by Kunihiko Nohara, artist and sculptor. It’s an objet of a girl (?) wearing a ribbon and sunglasses, but the ribbon is a lollipop, and her hair is gummy and candy. The sunglasses are made with a profusion of candy, like marshmallows and gummy!
Here before me, as art, is the candy house I dreamt of as a child. And, for 180,000 yen, you can actually buy it. I picture the delight among my editors if I returned with this to the office…
It’s not necessarily art, but of course there’s lots of candy that would make perfect gifts or souvenirs. Gummy Candy (9 for 1,019 yen), available to sample, comes in juicy fruit flavors like strawberry and orange and various matching colors, an inspirational mouthful of flavors.
The most popular item is Rocky Road (1 for 797 yen), an imposing piece of rum-raison flavored chocolate with cookies and marshmallows. If you’re counting calories, this is something you might want to share with a friend!
I feel I’ve indulged myself abundantly thus far, but there’s one more can’t-miss place on our little tour of adult indulgence: the Ironbark Grill & Bar on the sixth floor. 100% Grass-fed beef, lamb, and other delicacies from Australia are arranged in Japanese styles—unique fare offered at a modern Australian eatery. With some 200 champagnes and wines, Ironbark Grill & Bar also offers an impressive wine cellar.
Just inside the entrance is a cool bar area. Step farther inside, and you’ll find a relaxed lounge with roomy sofas and comfortable chairs. Beyond the lounge are the stylish restaurant spaces. Each of the three areas has its own style. Each is ideal for a different occasion, whether for those seeking just a drink or those with sights set on a lavish dinner. Restaurants with windows on two walls are rare, even at GINZA SIX: Come here to gaze out to your heart’s content on the night lights of Ginza.
Say you’re attending a cosmetics show at a later hour. I’d suggest the lounge space here as the picture-perfect solution if someone says, “Do you want to grab a bite?”
I order the fresh oysters (from 1 for 600 yen) to go with a dry champagne. The simple version with squeezed lemon is essential, while the sweet, creamy version with amazake cream and caviar is one of the restaurant’s signature flavors. Definitely try the oysters—they’re unforgettably delicious.
The restaurant’s staff are professionals, both friendly and sophisticated. Tell them what you have in mind. They’ll recommend dishes to match.
The oysters are so good, I order a second glass of champagne without thinking. The food is wonderful. The comfort of the sofa is so hard to give up… I end up staying for quite a while. But the time I spend here proves worthwhile in other ways—I spend it listening to the expansive opinions of a writer and editor from another magazine regarding our latest April issue of & ROSY.
After these sojourns of indulgence at GINZA SIX, I always feel reenergized for my next project. I return to work with a positive spirit; at the same time, I long for the next time I’ll be back. For me, GINZA SIX is like a power station.
Text: Misako Umeda / Yumiko Kazama Photos: Mari Yoshioka Edit: Yuka Okada(81)
梅田 美佐子
女性美容誌「& ROSY」編集長。1997年宝島社へ入社。「CUTiE(キューティ)」編集部、「sweet(スウィート)」編集の美容担当に。2015年「sweet」の副編集長に就任。2016年9月「& ROSY」編集長に。
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