GINZA SIX EDITORS
ファッション、ジュエリー&ウォッチ、ライフスタイル、ビューティ、フード…
各ジャンルに精通する個性豊かなエディターたちが、GINZA SIXをぶらぶらと
歩いて見つけた楽しみ方を綴ります。
偏愛欲を満たす、GINZA SIXの3F Playing Favorites on the Third Floor
笹森 真那
GINZA SIX EDITORS Vol.87
いわゆるデパートというのは、入っているお店もセレクトも上品でつつがなく、お嬢様が行くようなイメージがありました。子どもの頃、親に連れられて行く際にうんとおめかしをさせられたせいかもしれません。だから、カジュアルで偏愛志向の私には、ちょっとしっくりこない場所でもあったのです。
でも、2年前にGINZA SIXを訪れた際、そんなイメージは一変しました。エッジの利いたブランドが入っていて、好きなものに偏りのある私でもわくわくできる場所。馴染みのあるセレクトショップのようでいて、デパートのような高級感も味わえる場所。(開店10時30分には、老舗百貨店と同じように、各店の販売員さんが深々と頭を下げながら出迎えてくれるんです!)
今回は、大好きなイタリアブランドの「forte_forte(フォルテ フォルテ)」が、GINZA SIXに新しい店舗をオープンしたと聞いて駆けつけました!
メゾン マルジェラやマルニ、3.1 フィリップ リムなど、モードマニア垂涎のショップが立ち並ぶ3F。私の愛するフォルテ フォルテも、その一角にオープンしていました。
ファブリック・フェチの兄妹、パオロ・フォルテとジアーダ・フォルテが手がけるブランドだけあって、どの服も生地が柔らかく軽やかで、着心地が最高なんです。色も絶妙。店頭では、温かみのあるオータムカラーがまず目を引きました。
カフタンドレスやボーホー風のワンピースはたくさん持っているけれど、やっぱり手に取ってしまいます。さっそく試着。ゆったりしたロングワンピースって、童顔・丸顔の私が着るとどうも素朴になりがちなのですが、こちらの一着(89,000円 ※以下全て税抜価格)はマルチカラーのラメ糸があしらわれていて、ほどよくモード感があります。
リラックスムードの中にも、ぴりりと色やデザインが利いている。それこそがフォルテ フォルテの服の魅力。目の肥えたスタイリストさんの間にファンが多いのも頷けます。
インテリアは、本場イタリアのミラノにあるブティックの雰囲気を再現するため、什器もわざわざ空輸(!)して揃えたそう。ラックのポールひとつとっても、木の小枝を思わせる有機的な曲線を描いていたりと、随所にこだわりがつまっています。
洋服がアートピースのように吊るしてディスプレーされているのもおしゃれ。ちょっとしたギャラリーにいるような気分です。
これからの季節に向け、シャギーなファーアウター(95,000円)もチェック。冬のペールブルー、素敵ですね。こちらもまた軽くて着やすそうでした。
フォルテ フォルテの世界観をたっぷり満喫した後は、同じ3Fをパトロールすることに。
店頭にあったチェックのトートに目を奪われて入った先は、英国ブランドの「Mulberry(マルベリー)」。この秋はクラシカルなブリティッシュチェックが気になりますが、ちょっとパンクなこの配色、最高に可愛い! マルベリーといえばレザーですが、こちらはコットンキャンバスのため、お値段も59,000円とリーズナブル。ブルーとレッド、どちらにしようか本気で迷います…。
と思ったら、チェックのニットベスト(66,000円)も発見。今季注目のボウタイブラウスや、ラッフル襟付きの白シャツと合わせたら素敵そう。
しまいにはトレンチコート(147,000円)まで試着。チェック三昧でしあわせです。好きなものはとことん同じようなものを見てしまうクセが…。おしゃれで美しい店長さんに着せ付けてもらいました。
クラシックなチェックコーデの足元は、ちょっぴりパンクなコンバットブーツ(116,000円)を。見た目以上にあたりの柔らかいレザーでラウンドトウなので、とっても履きやすい。
子どもが生まれてからというもの、履くのが面倒な靴はすっかりお蔵入りしていましたが、こちらはサイドジップで着脱できるので、レースアップデザインでも安心です。
スモールレザーグッズのコーナーには、アルファベットでカスタマイズできるiPhoneケース(17,000円)も。バーガンディーのケースやバイカラーのアルファベットステッカー(各4,000円)など、とにかく配色がおしゃれ。服やバッグと併せて、こちらも即座にウィッシュリスト入り。
マルベリーは、2015年からクリエイティブ・ディレクターがジョニー・コカに変わりましたが、ここ数シーズンはウエアも含め、特に私好みです。もう、欲しいものがいっぱい!
店頭にディスプレーされた服にも後ろ髪を引かれながら、お店を後にします。
最後にもう一店舗だけ!と駆け込んだのは「ADEAM(アディアム)」。デザイナーの前田華子さんがNYコレクションで発表しているので、ファッションウィーク中に現地でランウェイも見ていて思い入れがあります。
デザイナーご本人もニューヨーク育ちとのことで、フェミニンでありながらも働く女性にも似合うシックなスタイルが得意。
アディアムのお洋服は、子どもの授業参観や個人面談などの行事の際にお世話になることが多いです。コンサバになりすぎないところがお気に入り。
目を引いたのは、ネイビーのミンク使いがおしゃれなミニバッグ(140,000円)。トップハンドル部分のミンクファーは取り外しが可能だそう。
ミンクのケープ(960,000円)も可愛い。この冬はアウター大本命のケープにも挑戦したいです。
幼稚園の見学会に行く服を…と思って入ったのに、最後に目がいくのはやっぱりカジュアルなアイテム。スリッパのように履けるスリッポン(64,000円)は、大きめのグログランリボンが女心をくすぐります。
ミラノ、ロンドン、ニューヨークのコレクションブランドを堪能したこの日。気付いたら同じものや、既に持っているアイテムばかり見てしまい、自分の偏愛ぶりを改めて感じた2時間でした。
モード好きなら、GINZA SIXの3Fだけで1日が終わること間違いなしです。
Text:Mana Sasamori Photos:Akemi Kurosaka Edit:Yuka Okada(edit81)
When I think of Japan’s department stores, I always think of places that promote, in their conservative way, the elegance of so-called proper young ladies. This might be because when I was a kid, my parents made me dress up that way whenever we went to a department store. For me, a fan of the casual and particular, the results didn’t exactly fit me to a T.
Going to GINZA SIX for the first time two years ago changed that perception. The place was full of edgy brands. I felt rising excitement, even though I’m very particular about what I like. GINZA SIX is like the mixed label boutiques I’m used to—plus, you get the experience de luxe typical of department stores. (When the doors open at 10:30, the sales attendants in the shops all greet you by bowing, as they do in traditional department stores.)
I’d heard that forte_forte, a favorite Italian brand, had opened a new boutique in GINZA SIX, so I promptly made my way there today.
If you love fashion, you’ll find the third floor, which features boutiques like Maison Margiela, Marni, and 3.1 Phillip Lim, nothing short of inspirational. The third floor is where my beloved forte_forte has its boutique.
Designed and produced by the brother-and-sister duo Paolo Forte and Giada Forte, both of whom have a passion for fabrics, the clothes are characterized by light, soft fabrics and simply remarkable comfort. And the colors are superb. Stepping inside, I’m drawn first to the warm autumn hues.
Caftan dresses, boho style dresses—I have such dresses aplenty, but, even so, I pick one right away and try it on. I have a rounded baby face, which means I tend to look unsophisticated when I wear long, loose dresses—but this one (89,000 yen; all prices listed before tax) features multi-colored lamé thread, which confers a cool, stylish feel.
The mood is relaxed, but the colors and design with punch send tingles up my spine. This is what’s so appealing about forte_forte’s clothes. It’s no wonder the brand counts more than a few discerning stylists among its fans.
To recreate the atmosphere of the brand’s home boutique in Milan, I’m told, the interior fixtures and furniture were shipped in by air (!). Even the individual poles on the racks feature organic curves that remind me of natural tree limbs. At every turn you see design considerations like this.
The displays suspend the clothing like art pieces. The presentation is very sophisticated. It feels like an art gallery.
Here I’m looking at a shaggy fur coat (95,000 yen) for the upcoming season. The pale wintry blue is lovely. The piece is also lightweight and looks easy to wear.
When I’ve had my fill of the world of forte_forte, I go check out more of the third floor.
Here, the check tote bags displayed up front catch my eye; the shop is UK-based Mulberry. This fall, I’ve found myself drawn to classic British plaid, but the color schemes on these bags aren’t staid. They’re even a bit punk. And they’re incredibly cute! Mulberry is known for its leather goods, but these are cotton canvas, so the price (59,000 yen) is reasonable. Blue or red? I seriously don’t know which to pick.
As I’m considering this, I see this knit plaid vest (66,000 yen). It would go well with a bowtie blouse, a fashion article trending up this fall, or a white shirt with a ruffled collar.
Finally, I try on a trench coat (147,000 yen). Three flavors of plaid: I’m delighted! When I like something, I tend to take a look at everything similar. I have the beautiful, stylish store manager help me try it on.
For my feet, to go with the classic plaid look, I choose these slightly punk combat boots (116,000 yen). The rounded toes and soft leather—softer than it looks—make them really, really comfortable. Since having children, I’ve put away all the shoes that are a pain to put on. Despite the lace-up design, these slip on and off with side zippers, which I find reassuring.
The small leather goods section features an iPhone case (17,000 yen) offered with customizable monograms. From the burgundy case to the bicolor alphabet stickers (4,000 yen each), the color schemes are distinctly fashionable. I instantly put this on my wish list, along with the clothes and bags.
Johnny Coca joined Mulberry as its new creative director in 2015. I particularly like his work over the past several seasons, including apparel. There’s so much here I want! I feel the clothing displayed in the front of the store tug at the hair on the back of my head—but put it behind me.
One more store to go! I rush to ADEAM. The designer, Hanako Maeda, introduced her collection of work at New York Fashion Week. I remember seeing and liking her designs when attending the event.
Raised in New York, Ms. Maeda is especially good with chic feminine styles that work well for working women.
I often wear ADEAM clothing to events at my children’s school, like class observation days or parent-teacher conferences. The clothes aren’t too conservative, which is something I like.
This navy blue mini bag (140,000 yen) catches my eye; it makes such gorgeous use of mink. You can detach the mink fur from the top handle.
The mink cape (960,000 yen) is also adorable. I’m ready this winter to take on the challenge of a cape, one of my favorite pieces of outerwear.
I came here thinking I’d get some clothes for visiting kindergartens but, ultimately, of course, I’m drawn to casual. These slip-ons (64,000 yen), which you can wear like slippers, feature grosgrain ribbons that would tickle any woman’s heart.
I loved my venture out today to see the brands shown at Fashion Weeks in Milan, London and New York. I looked mostly at similar items and things I already have, I noticed. It took two hours to realize, once again, that I tend to play favorites.
Anyone who loves fashion can easily spend an entire day on GINZA SIX’s third floor.
Text:Mana Sasamori Photos:Akemi Kurosaka Edit:Yuka Okada(edit81)
笹森 真那
女性誌「フィガロジャポン」エディター。主にファッションや旅の特集を担当。自他ともに認めるつなぎフェチで、日々増えゆくコンビネゾンがクローゼットを圧迫している。タイ好きが高じて、大学時代にはタイ語中級を履修。
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