GINZA SIX EDITORS
ファッション、ジュエリー&ウォッチ、ライフスタイル、ビューティ、フード…
各ジャンルに精通する個性豊かなエディターたちが、GINZA SIXをぶらぶらと
歩いて見つけた楽しみ方を綴ります。
出会いの季節、「はじめまして」の3軒へ A Season of New Encounters: “Nice to Meet You” at Three Stores
浦本 真梨子 フリーライター
GINZA SIX EDITORS Vol.107
これまで何度「はじめまして」と言ったかわからない。憧れていた雑誌の世界に6年前、何の経験もないまま飛び込んで以来、会社やチームに属さず1人、フリーランスで働いていると、「はじめまして」で始まる現場はとても多くて(取材相手にしても、仕事仲間にしても)、たぶん何百回と言ってきただろうけれども、一向に慣れない。というか、言う度に緊張する。でも、新たな出合いがもたらす世界はいつも想像以上のおもしろさが広がっていて心が弾む。あらためて「はじめまして」っていい言葉だなと思いつつ、今回は新たにGINZA SIXに仲間入りした3軒を訪ねてみることにした。
初めに向かったのはGINZA SIX4周年の大規模リニューアルの口火を切って2月末にオープンした「Pasand by ne Quittez pas(パサンド バイ ヌキテパ)」(4F)。旅をライフワークにする神真美さんが世界各国で出合ったものから着想し、インドの手仕事を通じてデイリーウェアに集約したファッションブランド「ne Quittez pas」がキュレーションしたライフスタイルブランドショップだ。ヒンドゥー語で“お気に入り”を意味する「Pasand」が示すように、異国の忘れられない風景や色、音、光といったさまざまなお気に入りを、ファッションだけでなく、インテリア雑貨やアートなど暮らしにまつわるアイテムを通して提案。銀座のど真ん中でエキゾチックな世界観を体感できる。
生産の拠点をインドに置く「ne Quittez pas」の洋服は、織り、編み、刺繍といった手仕事の妙が光る。金を薄く打ち伸ばした薄片で繊細な模様を描く、箔押し技術もその一つ。「Gold Flower Panel Dress」(24,200円 ※以下全て税込価格)はアラベスク柄を箔プリントで表現したもので、ここまで細かい箔押しを全面にあしらうのは熟練した職人でないとできないそうだ。涼しげなミントカラーのインド綿にキラキラきらめくゴールド、気分がアガる。
気になるものがありすぎて目移りしながらも、かわいいワンピース「Silk Stripe Crossover Gown」(41,600円)を試着させてもらった。シルクのワンピースは柔らかで軽いのに、保温性があって一枚で着ても肌寒くない。胸下からフレアに広がっているので脚を長く見せてくれるのもありがたい。着ていて楽なのに、きちんとして見えるって最高だと思う。カシュクールタイプだから、前を開いた状態で着ればガウンにもなる。急な来客時もパジャマの上にこれをサッと羽織ればEverything’ s gonna be alright.
店内にはビーズ刺繍のパーティバッグ(ハンドルがブレスレットみたいになっていてすごくかわいい)、カラフルなジュエリーボックスなどのファッション雑貨もたくさんある。インドのシルクサリーの生地で作ったオリジナルのカンフーシューズ(6,000円)は軽くてストレスフリーな履き心地でルームシューズにしてもいいし、持ち運びもしやすいからスタジオ撮影のときに持参するのも良さそうだ。
一方、ショップ右の青いフカフカの絨毯が敷かれた一角にはジュエリーブランド「UPALA(ウパラ)」のコーナーも。インドのマハラニ王妃が身につけていた華麗なジュエリーから着想を得てモダンにリデザインしていて、天然石と18Kのイエローゴールドを使用。インドの職人が一つずつ手作りで仕上げている。ブルークォーツやピンクトルマリン、アメジストにペリドット……カラフルで表情が一つずつ違う美しい天然石は見ているだけで心が潤う。
気になるブレスレットやリングをアレもコレも、と着けさせていただいたら、手がもうパラダイス状態。存在感抜群のムーンストーンのリング(242,000円)や形の異なる天然石をフクリン留めで一周つなげたエタニティリング(99,000円)がハッピーな気持ちにさせてくれる。Gem Stoneのブレスレット(5,000円)はジュエリー好きの女性へのギフトとしてもよろこばれそうだ。
そういうわけで手元の寄りを機嫌よく眺めていたら、想像以上に肌の粗が目立っていて、顔のコンディションまで気になってきたので(苦笑)、3月にオープンした新店舗「AXXZIA(アクシージア)」(B1F)へ向かった。こちらはアジア発のスキンケアブランドで、GINZA SIX店がブランド初の直営店舗。
「アクシージア」は目もとケアに特化したシリーズ「アクシージア ビューティアイズ」が有名。“エステのアイケアを自宅でも”をコンセプトにした、美容液をたっぷり含んだ贅沢な「ビューティアイズ エッセンスシート プレミアム」(8,580円)は、洋梨のようなみずみずしさ! 綿花の種のうぶ毛を使った極薄シートがしっかりと目もとにピタッと密着してくれるおかげで、つけている間、液だれしないという(すごい!)。
上まぶたから頬の三角ゾーンまでまるっとフィットする形状で、目のまわりのくすみやまぶたのハリなどに効果的。マスク生活になって、目の印象が大事になったから、スペシャルケアちゃんとしないと!と気合も入る。
さらに目もとケア美顔器「メイト フォー アイズ」(18,480円)なるものも。角質層まで美容液をしっかり浸透させてくれる低周波と、表情筋を優しく温めてくれるラジオ波の2つの機能を搭載。マスクの上から美顔器を当てることで、目もとまわりに必要な美容成分をしっかりと届けてくれる。
実際に手もとでラジオ波をあてていただいたが、たしかにじんわり温かい。持ちやすいペン型タイプというのもいい。目もとだけじゃなくて口もとやフェイスライン、ほうれい線まわりまで顔全体にも使えるそうで、一家に一台美顔器を選ぶなら、もうこの一択では!?
店内ではカウンセリングコーナーもあり、目もとや肌の悩みにも丁寧に応えてくれる。
カウンターで紹介してもらった新商品のリキッドルーセント 3D(5,280円)はなんと塗った瞬間、リキッドからパウダーに変わるというもので、肌がサラッサラ、べたつかない。仕上げのお粉が不要で、パウダーファンデーションにありがちな粉浮きもしないから、マスクにもつきにくい。マスクにべったりファンデーションがつくのが嫌なので基本ノーファンデを貫いていたが、これならファンデ復活したい!
そして最後は、2月に登場した京都発オーガニックナッツ・グラノーラ専門店の「Cocolo Kitchen KYOTO(ココロキッチン キョウト)」(B2F)へ。何を隠そう、というか全然隠してないけど、私の手土産の定番はナッツだ。常温保存ができて、日持ちするし、重くない。そして、咀嚼欲求の高い人も満足させてくれる食感。しかも、こちらは有機栽培のナッツに京都らしいフレーバーを掛け合わせたユニークなメニューがたくさんある。
ニッキが香る「八ツ橋ナッツ」、宇治の最高級有機抹茶を使用した「抹茶ナッツ」、九重味噌の無添加白味噌を使った「白味噌ナッツ」、私もふだんから愛飲している小川珈琲のコーヒー豆を使用した「珈琲ナッツ」など、頬張るだけでもう口の中が京都。おいでやす。
人気No.1は、京都・祇園で300年続く「原了郭」の黒七味ナッツ(1,290円)。
1箱購入し、家でゆっくり食べようと思ったが、原稿を1本書く前にあっという間完食してしまった。ピリッとほどよい辛さがクセになって、やめられないとまらない。ちなみに、私は地方などに出かけた際によく現地のお土産を買い損ねるので、行き先が京都なら、これからはここで調達しようと心に決めた。
「食べ物は冒険できない」という人も安心してほしい。コロナにマケズ、店頭では丁寧に1点ずつパウチした試食用ナッツも用意されている。ちなみにこちらでは東京店限定フレーバーとして、GINZA SIXのお膝元である銀座が誇る老舗インド料理店「ナイルレストラン」とコラボしたカレー味のナッツも! 逆に京都の友人にプレゼントするのも良さそうだ。
オリジナルのグラノーラもチェック。「チャイスぺシャル」(1,190円)、自然な甘さの「プレミアムメープル」(1,290円)、アイスのトッピングにも合う「クラシックココア」(1,190円)など、これまた気になるものが目白押し。
「全部買って帰りたい」と思いつつ、この日は「京都柚子味噌」(1,190円)と「スパイシーソルト」(1,190円)をセレクトした。スタッフの方からは「スパイシーソルトはクリームチーズと合わせてもおいしいですし。塩味が効いているから、サラダやカルパッチョに振りかけてもいいですよ」と教えてもらった。
「かわいいワンピースを着て目元マスクで潤っておいしいナッツを頬張れば最高のおうち時間になるのでは」とニヤニヤ。素敵なモノとの出会いは「ただいま」の後の時間も底上げしてくれる。この日、たくさんの「はじまめまして」を交わしたGINZA SIXには心弾むような世界が広がっていた。
Text: Mariko Uramoto Photos: Kaoru Yamada Edit: Yuka Okada(81)
I don’t know how many times I’ve said “Nice to meet you.” Since plunging six years ago, with no experience, into my dream job—magazine writer—I’ve worked on my own as a freelancer, affiliated with no company or team. That means I’ve had many, many opportunities to introduce myself, whether to people I’m interviewing or people I work with. Hundreds and hundreds of “Hi! It’s nice to meet you!” And, yet, I’m still not used to it. I’m still nervous every time I say those words. But the worlds that open up from meeting new people, from new encounters, always end up more interesting than one could have imagined. It can even be exhilarating. “Nice to meet you”—a great little phrase, I think, as I prepare to introduce myself to three newcomers today at GINZA SIX.
I head first to Pasand by ne Quittez pas on the fourth floor, one of the new stores which opened at the end of February, around the time GINZA SIX began major renovations and celebrated its fourth anniversary. The store grew out of the articles encountered around the world by Mami Jin, who has made travel her life’s work. It’s a branded lifestyle shop curated by the fashion brand ne Quittez pas, which features handmade Indian dailywear. As suggested by the name “pasand,” which in Hindi means to like, the store has all sorts of “Likes” on display, such as the unforgettable landscapes, light, colors, and sounds of a foreign country, not only through fashion but also items encountered in everyday life, such as interior goods and art. It’s a way to experience a world of exotic flavor in the middle of Ginza.
Made in India, the clothing of ne Quittez pas exhibit all the wonders of handicrafts such as weaving, knitting and embroidery. One technique on display is gold foil stamping, whereby gold is hammered into thin leaves and crafted into delicate patterns. Gold leaf for the Gold Flower Panel Dress (24,200 yen; all prices listed before tax) is formed into an arabesque, and I’m told achieving this level of detail over an entire surface can only be accomplished by exceptional artisanship. The cool, mint-colored Indian cotton with the glittery sparkle of gold is a real pick-me-up!
There’s so much here I’m interested in! I go back and forth but decide to try on this cute dress, the Silk Stripe Crossover Gown (41,600 yen). Made from silk, the dress is soft and light, but offers an unusual warmth. Even worn alone, it wards off the chill. Flaring out below the chest, it creates the pleasing impression of long legs. Wearing it feels easy-breezy; at the same time, one looks entirely put together, a sublime balance. It’s a crossover, so you can wear it open like a gown. All is well, even if unexpected guests pay a visit—simply throw this on over your pajamas.
The store also offers an assortment of fashion accessories and merchandise, including bead-embroidered party bags—the handles look just like bracelets, adorable!—and vividly colored jewelry boxes. These original kung fu shoes (6,000 yen) made from Indian silk sari fabric are comfortable, light, stress-free room shoes. They’re so easy to carry they’d make ideal shoes to bring to studio shoots.
Appointed with a plush blue carpet, the corner on the right-hand side of the store is set aside for UPALA, the jewelry brand. Inspired by the gorgeous jewelry worn by India’s Queen Maharani, the brand’s modern redesigns incorporate natural stones and 18 carat yellow gold. Each piece is handcrafted by Indian jewelry artisans. Blue quartz, pink tourmaline, amethyst, peridot—these beautiful and colorful natural gemstones, each with its own shimmer and character, enrich the spirit simply by entering one’s field of vision.
I try on various bracelets and rings I see and like, one after another. Oh, my hand is attended to by wondrous articles! The Moonstone ring (242,000 yen), with its magnificent presence, and the Eternity ring (99,000 yen), a linked circlet of natural bezel-set stones of differing shapes, enchant and warm my heart. The GemStone bracelet (5,000 yen) would unquestionably make a delightful gift for any jewelry lover.
As I gaze at my hand in wonder and delight, I note the roughness of the skin—more conspicuous than I had imagined. In response to the worry thus prompted also for my facial skin, I head to AXXZIA, a new store on the first belowground floor that opened in March. An Asian skincare brand, the store at GINZA SIX is the brand’s first directly managed outlet.
AXXZIA is renowned for AXXZIA Beauty Eyes, its exclusive eye care series. Based on the concept of salon eye care at home, the luxurious Beauty Eyes Essence Sheet Premium (8,580 yen), packed with beauty lotion, is as moist as a pear. The ultra-thin sheet, which uses the down of raw cotton seeds, sticks firmly around your eyes. It doesn’t drip or run while you have it on. Amazing!
It fits right around your eyes, covering the area from the upper eyelid to the triangle of your cheeks. Among other conditions, it effectively treats dullness around the eyes and puffy eyelids. With everyone wearing masks now, your eyes make even more of an impression—giving them the best possible care is a wise choice. My excitement builds as I consider the prospects.
There’s also Mate For Eyes (18,480 yen), a dual-function cosmetic device for eye care. It gives off low-frequency waves to help lotion penetrate deeply into your skin’s stratum corneum, as well as radio waves that gently warm your mimic muscles. Use the device above your mask to give the area around your eyes the dose of beauty nutrients they need.
In fact, my skin does get nice and warm when the radio waves are applied to my hand. And the pen shape makes it easy to carry around, which is convenient. It’s suitable for use over your entire face, not just around your eyes—from your mouth and face lines to around your smile lines. If you have just one beauty device at home, this makes for an excellent choice.
The store also has a consultation counter where you can benefit from well-considered advice on eye care or skincare concerns.
I’m told at the counter about a new product, Liquid Lucent 3D (5,280 yen), which transforms from a liquid to a powder the moment it’s applied to your skin. That means no oiliness or stickiness, and no need to powder over it, either. The powder doesn’t congeal in the way powder foundations sometimes can, which means it won’t stick to your mask. I’ve basically been going without foundation because I loathe makeup sticking to my mask, but this could well restore some of my former beauty routines.
My last stop today is Cocolo Kitchen KYOTO on the second belowground floor, a Kyoto-based organic nuts and granola specialist that opened in February. To tell the truth—not that I’ve been fabulating!—my standard gift for people is nuts. You can keep them at room temperature. They last forever. They’re not heavy. And people find their texture and crunch satisfying, even those who really like to chew on things. Plus, these particular nuts are organically grown and combine Kyoto flavors for a unique and extensive menu of options.
Yatsuhashi Nuts, with its cinnamon aroma, Match Nuts, made with highest-grade organic matcha from Uji, Shiromiso Nuts, made with additive-free shiromiso from Kokonoe Miso, and Coffee Nuts, made with coffee beans from Ogawa Coffee, a favorite I drink regularly—they fill your mouth with the flavor of Kyoto.
The most popular is Hararyokaku Kuroshichimi Nuts (1,290 yen). The spice proprietor Hararyokaku, located in Kyoto’s Gion district, has been in business for three centuries.
I buy a box, which I plan to eat leisurely at home, but which I end up eating in no time before finishing an article. The pungently pleasant spiciness is addicting; I can’t stop. Incidentally, when I travel away from Tokyo on assignment, I’ll often forget to buy local gifts to take back to people. So, if it’s Kyoto, I decide to procure my gifts here.
If you’re a less adventurous eater, rest assured. And no need to give in to corona, either—they offer samples at the store in pouches with one nut each. I should add, certain flavors are available only at the Tokyo store, including curry-flavored nuts made in partnership with Nair’s Restaurant, a venerable Indian establishment in Ginza, right in GINZA SIX’s backyard. These, on the other hand, would be good to gift to friends in Kyoto.
I check out the original granola as well. Chai Special (1,190 yen), the naturally sweet Premium Maple (1,290 yen), and Classic Cocoa (1,190 yen), which would be good on ice cream as well—there’s a lot here to tickle one’s fancy.
I’d love to buy and bring all of them home….but today I opt for Kyoto Yuzu Miso (1,190 yen) and Spicy Salt (1,190 yen). “Spicy Salt is delicious with cream cheese,” says a staff member. “It has a great salty flavor—try sprinkling it on salad or carpaccio!”
The idea makes me smile. The perfect time spent at home. Putting on a cute dress, moisturizing my eyes with an eye mask, and filling my mouth with delicious nuts. Making the acquaintance of wonderful things can give a nice boost after returning home. I’ve exchanged my “Nice to meet you” now many times at GINZA SIX, and my world is broader and richer for it. That’s really exhilarating.
Text: Mariko Uramoto Photos: Kaoru Yamada Edit: Yuka Okada(81)
浦本 真梨子
一般企業を経て、2015年よりフリーランスのライターとして活動。ライフスタイルやカルチャー、アートの分野を中心にインタビュー、対談、座談会など会話をもとにした記事を多く手がける。主な活動媒体に『&Premium』『Numero TOKYO』など。
Instagram : @maricouu